Han comparecido ante la fachada del Auditorio municipal de Manacor
Xisca Mora, Bel Febrer y Catalina Riera del Pi piden al Consell de Mallorca 50.000 € para teatro y música en Manacor y Comisión mixta
Piden Mora, Febrer y Riera en nombre del Pi ante el Consell de Mallorca que se ayude a la programación del Teatro y Auditorio de Manacor con al menos 50.000 euros del dinero sobrante del anterior presupuesto.
AGENCIA MANACORNOTICIAS 03/01/2020 - 12:05:49
No se comprende y por eso instan al Equipo de Gobierno del Consell a trabajar por la cultura teatral de Mallorca y por la música. Hay dinero suficiente y se cuenta con un presupuesto de 600.000 euros más remanentes.

Han comparecido ante la fachada del Auditorio municipal de Manacor la portavoz del Grupo del Pi en el Consell de Mallorca Xisca Mora, la consejera insular y edil de Manacor Isabel Febrer y la ex-alcaldesa y portavoz del Pi de Manacor Catalina Riera, las tres han dejado claro que Manacor es un referente cultural y no se le puede marginar bajo ningún concepto, por eso presentarán una Moción el jueves día 9 de enero para que se colabore y ayude a este ayuntamiento y a otros de Mallorca que son referencia.

Piden Mora, Febrer y Riera en nombre del Pi ante el Consell de Mallorca que se ayude a la programación del Teatro y Auditorio de Manacor con al menos 50.000 euros del dinero sobrante del anterior presupuesto. Que sirva para programaciones, mantenimiento y gestión. Que se haga un convenio de colaboración con Manacor y Palma y que se combinen ambas programaciones. Que se cree una Comisión de Trabajo para espectáculos teatrales y musicales de toda la isla y se cuente con los Ayuntamientos.

Manacor la portavoz del Grupo del Pi en el Consell de Mallorca Xisca Mora, la consejera insular y edil de Manacor Isabel Febrer y la ex-alcaldesa y portavoz del Pi de Manacor Catalina Riera, las tres han dejado claro.

Las ponentes de la rueda de prensa no se creen que partidos que se han llenado la boca de promocionar la cultura y las programaciones propias de la isla dejen de lado la gestión teatral de Manacor e intenten propiciar agravios. No se comprende y por eso instan al Equipo de Gobierno del Consell a trabajar por la cultura teatral de Mallorca y por la música. Hay dinero suficiente y se cuenta con un presupuesto de 600.000 euros más remanentes.

El Pi reclama que es recuperi un ajut de 50.000 euros per potenciar la gestió i la programació del teatre de Manacor. La formació al Consell de Mallorca demanarà al pròxim plenari de la institució que es torni a concedir la subvenció que el govern d’esquerres va retirar el 2019 3 de gener de 2020.

La portaveu d’El Pi al CIM, Xisca Mora, reclamarà al pròxim plenari de la institució que s’atorgui un ajut de 50.000 euros a l’ajuntament de Manacor per potenciar la gestió i la programació del teatre de Manacor. Mora ha recordat que “a petició d’El Pi, el 2018 ja es va contemplar i el 2019 el govern d’esquerres el va retirar i tampoc s’ha inclòs en els pressupostos del 2020.” “Una decisió”, ha apuntat la portaveu, “que no acabem d’entendre sobretot si analitzem les dades que parlen per elles soles, ja que el 2018 es van programar al municipi més de 300 espectacles per on van passar prop de 70.000 espectadors.”

La portaveu d’El Pi ha comentat que “també demanarem que se signi un acord de col·laboració amb l’ajuntament de Manacor per la programació del Teatre de Manacor i el Teatre Principal de Palma.” Segons Mora, “des d’El Pi tenim clara la nostra aposta per la cultura i per aquest motiu una de les altres peticions que farem serà proposar la creació d’una comissió de feina per coordinar un circuit d’espectacles teatrals i musicals a Mallorca.”

D’altra banda, la portaveu del grup municipal d’El Pi a l’ajuntament de Manacor, Cati Riera, ha explicat que “som un referent teatral i el Consell de Mallorca sent el qui gestiona la cultura de la seva illa, ja per si mateix hauria de posar una bona partida en el seu pressupost cada any per potenciar el sector”. En aquest sentit, Riera ha reivindicat un “programa de quatre anys per saber amb quin finançament supramunicipal comptaria l’ajuntament de Manacor.”  

¿Te ha parecido interesante la noticia?

 Sí  No
Reciente
Visto
Comentado


3
1
Serra
A mi m'ha pareix molt be que reclamin diners per la cultura de Manacor. Aquesta ciutat es un referent a nivell cultural en tots els sentits. Ara bé!!! Que siguin na Cati Riera i na Bel Febrer que reclamin aquesta petició, es inperdonable, una falacia. Que han fet elles per la cultura de Manacor. RES!!!!!. A no ser ajudar als seus amics, fent parts i quarts. Als qui ens dedicam a la pintura no tenim res que agrair a aquestes dues persones.
paco
La presidenta Armengol en este tiempo ha realizado más de 80 comidas de trabajo, 74 de ellas con sus colaboradores o miembros del Govern. Ello supone que Francina Armengol prefiere los restaurantes a utilizar su despacho para reunirse con su equipo, ya que sale a comida de trabajo cada tres o cuatro días laborables. Es verdad que la presidenta tiene la austeridad por norma y el menú no supera los 15 euros. Lo que ocurre es que da mínimas explicaciones de la comida, algo que recriminan las entidades que vigilan la transparencia de las administraciones.
Manuel Rosas Serra
Es una instalación infrautilizada,