gobmallorca.com 05/12/2024 - 17:02:25 |
El GOB surt del ‘Pacte per a la Sostenibilitat’ per les polítiques regressives del Govern
Les mesures incorporades via Llei de Simplificació Administrativa provoquen que aquest suposat procés de participació ciutadana es converteixi en una simple operació de blanqueig.
El GOB exigeix al Govern Prohens que elimini aspectes com la regularització de construccions il.legals en rústic o la possibilidad de construir en zones de risc.
El GOB surt del Pacte per a la Sostenibilitat. L’aposta del Govern per les polítiques regressives que estem veient fa que els debats que promou l’executiu de Prohens siguin estèrils i converteixin la participació ciutadana i de les entitats socials i ecologistes en una simple operació de blanqueig.
Fins ara, el GOB ha participat a les taules on l’entitat ha estat convocada i s’han aportat propostes, però les decisions de les últimes setmanes per part del PP, amb l’aprovació de mesures que ens fan retrocedir 40 anys en desprotecció ambiental, ens obliguen a dir ‘prou’.
Alguns continguts que el Govern Balear ha introduït a la mal anomenada Llei de simplificació administrativa, hipotequen els possibles resultats del Pacte per a la Sostenibilitat.
En concret, el GOB, a nivell de les quatre illes, exigeix al Govern Prohens que s’eliminin de la Llei tres preceptes concrets:
La legalització d’edificis il·legals en rústic, perquè implica la major operació especulativa feta mai: premia als infractors en detriment de la gent que ha fet les coses bé.
La possibilitat de construir en zones de risc. Permetre construir i legalitzar edificis d’ús habitual a zones que es troben identificadescom de perill d’inundació, d’incendi, d’erosió o d’esllavissament, és posar els negocis per davant la vida de les persones.
La possibilitat de construir en zones protegides per la Llei d’Espais Naturals, que fins ara estaven sostretes al creixement urbanístic. ANEIs i ARIPs son figures aplicades a terrenys que ho van merèixer després d’elaborar diferents estudis de valors naturals. En unes illes tan pressionades pel turisme, amb recursos que s’esgoten -com l’aigua potable- o espais que es troben saturats durant molts de mesos -com determinades platges-, al manco les zones més reconegudes pel seu valor natural han de quedar restringides de més operacions urbanístiques.
Des del GOB a més, assumim els arguments pels quals el Fòrum de la Societat Civil del qual en som part, va decidir suspendre la seva participació i també l’argumentació completa exposada ahir per la Federació d’Associació de Veïns de Palma i que justifiquen la retirada de la principal associació veïnal amb la que treballam des de fa temps els efectes més negatius de la turistificació en la societat. Afegim doncs, als arguments sobre les formes i la negació dels impactes derivats de l’especialització econòmica turística, els arguments relatius a la incoherència manifesta del relat polític i les polítiques realment executades. Queda clar quina és la vertadera intenció d’aquest Govern: incentivar la inversió i l’especulació, premiar els infractors i alinear-se amb un pacte empresarial immobiliari i turístic que pretenen blanquejar amb la falsa participació de les entitats socials. Tot això alhora que impulsen polítiques greument regresives en termes ambientals i territorials.
- FITUR: Inca se promociona porque dispone de una ubicación privilegiada en el centro de Mallorca, siendo uno de los accesos principales a Lluc y la Serra de Tramuntana
- Felanitx és present a FITUR i dona a conèixer i fa valdre la seva tasca de recuperació del patrimoni
- La vigésima edición de TaPalma Mallorca-2025 se celebrará el 3 al 9 de noviembre en Palma
- El Consell de Mallorca inicia las obras de un nuevo carril entre la salida de So n Oms y el aeropuerto
- Activitat inclosa en el Programa de les Festes de Sant Antoni 2025
- Encuesta sobre jóvenes en Baleares: La mayoría todavía viven con sus progenitores (57 %); Abandono escolar el 15%; El 72 % no participa en ningún tipo de organización social
- El Ayuntamiento de Manacor impulsa la creación del Consejo Municipal de Cultura, será sometido a exposición pública para recoger aportaciones que enriquezcan el texto final
- CAEB: Baleares afronta una nueva temporada con el deber de “convertir el turismo en un aliado para revertir desequilibrios, impulsarlo de forma sostenible y buscando la excelencia”
- La Banda de Tambores de Porto Cristo busca alumnos/as para participar en su enseñanza e incorporación, mayores de 6 años, fecha límite 28 de enero, ensayos los jueves
- Manacor: La Fundació Trobada acull a persones que han estat condemnats a penes de Treballs en Beneficis de la Comunitat (TBC) a les quals realitza el pertinent seguiment i control