
AGENCIA MANACORNOTICIAS 12/12/2025 - 06:29:00 | ![]() ![]() |

![]() | Ajuntament reafirma la seva voluntat de dotar l’àrea d’Urbanisme d’una direcció tècnica sòlida que permeti afrontar l’alta càrrega de llicències, amb un departament que supera la quarantena de professionals |
Comunicat: Arrenca la nova Gerència d’Urbanisme: criteris, reducció de terminis i servei a la ciutadania. L’Ajuntament de Manacor presenta Pedro Puche Andreu com a primer gerent d’Urbanisme. L’Ajuntament de Manacor ha presentat aquest divendres el primer gerent de la nova Gerència d’Urbanisme, Pedro Puche Andreu, recentment nomenat pel Ple municipal amb el suport unànime dels 21 regidors. El nomenament culmina el procés de creació d’aquest nou òrgan tècnic, impulsat per afrontar els reptes derivats del creixement del municipi i reduir els terminis de tramitació de llicències. Puche assumirà ja aquest mes de desembre la direcció executiva de la Gerència d’Urbanisme, que entra així en fase de desplegament operatiu.
“L’urbanisme ha de ser executiu i donar respostes”. El batle de Manacor, Miquel Oliver, ha destacat que amb aquest nomenament “es tanca un procés que feia massa temps que estava obert” i que permet “cobrir de forma definitiva un lloc clau per reforçar l’àrea d’Urbanisme”. Oliver ha subratllat que “l’urbanisme ha de ser el més executiu possible” i que les mancances acumulades al departament “han provocat retards que volem revertir”. Segons el batle, la trajectòria dual d’en Pedro Puche, tant a l’Ajuntament com en el sector privat, ha estat determinant: “Coneix la casa, coneix les necessitats, i ha viscut també la part privada. Aquesta experiència ens aporta la capacitat de cercar solucions perquè l’administració deixi de ser una trava i esdevengui un facilitador.”
Hinojosa: “És una passa decisiva per agilitzar llicències i fixar criteris clars i homogenis”. La delegada d’Urbanisme, Núria Hinojosa, ha remarcat que la creació i provisió de la plaça de gerent era una de les principals prioritats del departament. Ha subratllat que Puche “ha demostrat solvència, complicitat i un compromís absolut” i ha insistit en la importància de començar immediatament a ordenar processos, unificar criteris i millorar l’eficiència: “Volem agilitzar la tramitació de llicències i establir criteris homogenis perquè els tècnics municipals i els professionals externs tenguin clar com s’ha d’interpretar la normativa. Reduir els informes de deficiències és clau per evitar segones i terceres entrades.”
Hinojosa ha explicat que el departament ja ha incorporat personal en els darrers mesos per reforçar l’àrea i que l’arribada del gerent permetrà consolidar aquesta reorganització. També ha anunciat que el 22 de desembre es convocarà una reunió amb el sector privat per presentar-los el nou gerent i començar a coordinar criteris i procediments. Quant als terminis actuals, la delegada ha explicat que “de mitjana, una llicència d’obra nova urbana pot tardar dos anys i mig”, una situació provocada per diversos factors, entre ells les deficiències en els projectes i els informes d’altres administracions. Tot i això, ha advertit que les millores “no seran immediates” i que no es percebran de manera clara “fins a mitjan 2026”.
Pedro Puche: “És un repte apassionant; reduir terminis és l’objectiu principal”. El nou gerent, Pedro Puche Andreu, ha manifestat la seva satisfacció pel nomenament i pel suport unànime del Ple: “No m’ho esperava. Et sents més recolzat quan veus que els 21 regidors t’han votat. És una responsabilitat i alhora una motivació.” Puche, arquitecte i jurista, ha treballat set anys al departament d’Urbanisme com a funcionari interí i té experiència en el sector privat. Ha assenyalat que el repte principal és la reducció dels terminis de resolució de llicències: “Sabem que hi ha un malestar social per les llargues esperes. El nostre objectiu és reduir terminis de manera dràstica i avançar en l’execució del Pla General.”
Una estructura estratègica per a un municipi de prop de 50.000 habitants. La Gerència d’Urbanisme va ser creada pel Ple el 2024 i forma part de l’estratègia municipal per modernitzar el departament, garantir una aplicació rigorosa del Pla General i millorar l’atenció ciutadana. El procés selectiu ha comptat amb set candidatures, cinc de les quals varen arribar a la fase d’entrevista personal. La plaça es cobreix per lliure designació, tal com estableix el reglament aprovat pel Ple. Amb aquest nomenament, l’Ajuntament reafirma la seva voluntat de dotar l’àrea d’Urbanisme d’una direcció tècnica sòlida que permeti afrontar l’alta càrrega de llicències, amb un departament que supera la quarantena de professionals, i de reduir els retards acumulats.


- El Govern promociona el sector náutico de las Baleares en la feria BOOT de Düsseldorf, considerada uno de los foros más importantes a nivel internacional (Alemania)
- El Teatre Principal de Santanyí commemora el seu centenari amb un gran mural de Llorenç Garrit i Pato Conde
- ANPE FIRMA EL ACUERDO DE MEJORA DE LA INDEMNIZACIÓN DE RESIDENCIA PARA EL PROFESORADO
- El próximo jueves día 22 de enero de 2026 se presenta en la Librería Món de Llibres de Manacor el libro Martín y Martina del escritor y periodista José María Sánchez, a las 19:00 horas
- El Consell de Mallorca lanza por primera vez una convocatoria específica de ayudas al voluntariado
- La Rafa Nadal Academy acoge el primer torneo del FIP Tour de Pádel 2026 en España
- Carme Gomila anuncia la seva renúncia com a regidora de l’Ajuntament de Manacor, Antònia Pujades rellevarà al ple del proper mes de març a la delegada de Cohesió Social i Educació
- Aldeas Infantiles SOS e Inserta Empleo se unen para fomentar el empleo de las personas con discapacidad
- Soy Theunisse y Erik Lado del Renshinkan Manacor y Llevant consiguen 2 quintos puestos en el Campeonato de España Junior de judo celebrado en Cataluña, llegaron a la semifinal
- Subvenciones del Consell de Mallorca para el patrimonio del Obispado en Sant Salvador de Felanitx, parroquia de Capdepera, Órgano de Petra, Sant Bartomeu de Montuïri (950.000€)
3




























Sí
No




















