
festivalsillo 11/08/2025 - 20:15:28 | ![]() ![]() |
.jpg)
Les companyies La Tribu Juliana, Global Impro, Però més coses i Cia La Peixera aconsegueixen la beca del Teatre Principal de Palma i arriba a Santanyí de la mà del centre de creació Sa Talaia.
La Tribu Juliana, residència becada i organitzada per la Fundació Teatre Principal de Palma i gestionada pel centre de creació Sa Talaia, va realitzar una residència artística de tres setmanes de durada treballant el seu nou projecte “ I ara què?”. La mostra es va dur a terme l’01 de juny de 2025 a les 17:00h a Can Timoner (C/S’Aljub,24 Santanyí).
La Tribu Juliana presenta una proposta de creació col·lectiva destinada al públic familiar. Un conte escenificat que posarà sobre l'escenari el de la gestió de les emocions que envolten aquesta vivència.
Quan mor una persona o ésser estimat el procés de dol pels adults és complicat i ho és molt més per als infants. La sensació de seguretat trontolla i la pèrdua sobtada genera una sensació de manca de control i de seguretat que pot arribar a ser molt aclaparadora, quelcom intern es mou deixant un buit molt dolorós. Com si es trenqués el nostre propi edifici intern de creences sobre la vida i sobretot allò que coneixíem fins ara.
És per això que en una edat en la què la comunicació i el reconeixement d'emocions és tot un repte a assumir des de la inexperiència, és primordial donar eines als més petits per reconèixer i entendre el que està succeint.
El dol no només és la tristesa del buit que deixa la gestió d’un amor que ja no podràs donar, sinó també la comprensió de la mort com a part de la vida.
La tristesa, l’enyorança i la mort són temes que porten connotacions negatives a nivell social, ja que no ens eduquen ni preparen per mostrar vulnerabilitat i permetre’ns dir públicament el que sentim.
Aquest conte pretén obrir un camí per ajudar als més petits a entendre aquests processos i identificar com gestionar les emocions, i sobre tot com comunicar-ho i com demanar ajuda.
La segona residència becada, organitzada per la Fundació Teatre Principal de Palma i gestionada pel centre de creació Sa Talaia va ser la companyia Global Impro amb el projecte “Llegint la terra”. La mostra teatral es va dur a terme el 13 d’abril de 2025 a les 21:00h al Teatre Principal de Santanyí.
Llegint la terra és una cerca teatral per atorgar valor als objectes utilitzats en la identificació de desapareguts durant la guerra civil espanyola i la dictadura franquista. Què passaria si utilitzéssim aquests objectes com a inspiració per contruir noves històries i recordar la nostra història?
Actors i actrius convidats ens acompanyen per fer més completa i diferent aquesta primera mostra del procés de recerca.
La Cia. Però més coses, la tercera residència becada, organitzada per la Fundació Teatre Principal de Palma i gestionada pel centre de creació Sa Talaia va realitzar una residència de tres setmanes treballant amb el seu projecte El Verd també era. La mostra teatral es va dur a terme el 25 de maig de 2025 a les 19:00h al Teatre Principal de Santanyí.
Un espectacle que s'acosta a l’obra poètica de Blai Bonet més enllà de la paraula. Els cossos de Clara Fiol, Miquel Aguiló, Aina Crespí, Maya Triay, Mariona Jaume i Joan Vallbona es posen al servei d’un biopic en directe, fragmentari i total del santanyiner. Lluc Martí i Juanro Campos s'encarreguen de sonoritzar i il·luminar l’obra, que tradueix els poemes de Bonet en gest, música i dansa. L'espectacle és un encàrrec del Vicerectorat de Projecció Cultural i Universitat Oberta de la UIB i compta amb l’assessorament literari de Margalida Pons.
I per últim, Cia La Peixera, quarta residència becada, organitzada per la Fundació Teatre Principal de Palma i gestionada pel centre de creació Sa Talaia, va realitzar una residència de tres setmanes treballant el projecte Mai no m’ha agradat el meu nom.
Una dona revisita records que configuren la seva identitat mentre busca ser ella mateixa i tot allò que no ha pogut ser. El sentiment de mediocritat i la pressió social l’empenyen a trencar els límit del jo. En un joc poètic amb l’espai i les barreres físiques, descobreix que els veritables obstacles són també mentals.
L’èxit és que s’han tingut més de 30 espectadors per mostra.
Les mostres escèniques de Sa Talaia Santanyí han aconseguit aquests 12 darrers anys un públic per a les creacions escèniques de les companyies, el qual és molt important per al debat i el feedback que es dona als artistes per acabar el seu projecte i la capacitat del públic d’interactuar amb la proposta.


- Preguntas al Plenario de VOX Manacor: Reubicar aparcamientos de plaza Ramón Llull; Punto Verde de Porto Cristo, para cuando; Detalle de los trabajos de la desbrozadora en caminos
- Antoni Vidal Ferrando presenta al Teatre Principal de Santanyí el seu nou poemari, Entre dues fosques
- El presidente del Consell de Mallorca recibe a la comitiva del Dijous Bo de Inca
- A SUS 95 AÑOS CATALINA RIERA COSTA PARTICIPARA EN EL CTO BALEAR DE TIRO CON HONDA FEDERADO
- El PP de Inca activa su proceso de renovación con la mirada puesta en 2027
- Pleno Manacor lunes 10 de noviembre 19h: Facturas sin contrato; Prórroga extinción de incendios; Plan de Gestión Ética de Colonias Felinas; Pacto de hermanamiento con Girona; Mociones; Preguntas y ruegos
- Felanitx: L’Ajuntament autoritza al Consell de Mallorca la demolició de dues edificacions en ruïnes i sense valor patrimonial del Sindicat, té un cost de 7.500 euros
- Una representació de l'Ajuntament d'Inca i de la societat inquera s'ha desplaçat a Palma per convidar a tots els habitants de les Illes Balears a participar el pròxim 13 de novembre del Dijous Bo
- El Voleibol Manacor de Superliga busca prolongar su buena racha ante un exigente Melilla, en el Pabellón J. Imbroda y servirá como una prueba importante para medir el progreso
- La cooperación y el liderazgo femenino inauguran el II Encuentro Internacional de Mujeres Electas, un espacio de diálogo y aprendizaje para cargos con responsabilidades en Europa, África, América Latina








































