
ajsantanyi.net 18/03/2026 - 18:08:19 | ![]() ![]() |

L’Ajuntament de Santanyí inaugura l’exposició MORDER LA TELA d’Adrián Martínez
Adrián Martínez (Eivissa, 1984) presenta MORDER LA TELA, una mostra formada per peces creades amb materials locals i orgànics, com la llana autòctona i els tints naturals, acompanyades d’una sèrie de 12 dibuixos inèdits.
Si bé el llarg procés d’execució de llana enfeltrada proposa una reflexió sobre la relació amb el territori, el discurs formal de totes les obres comparteix la frescor d’unes il·lustracions que reflexionen sobre la pràctica artística com un espai de resistència i pensament crític.
El mateix dia de la inauguració es presentarà el catàleg, el qual compta amb el text del comissari Tolo Cañellas, qui aprofundeix en la condició orgànica com a pretext conceptual.
L’exposició deriva del XII Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d’Arts Visuals 2024, del qual Adrián Martínez va resultar guanyador. En aquest sentit, la batlessa de Santanyí, Maria C. Pons, ha destacat que «la convocatòria anual del Premi d’arts visuals suposa una plataforma de projecció per als artistes guardonats, als quals, a més del premi en metàl·lic, se’ls dedica una exposició individual».
Per la seva banda, el regidor de Cultura, Mateu Nadal, ha expressat la satisfacció de l’Ajuntament per comptar amb «un artista de la trajectòria com Adrián Martínez, que ha desenvolupat una carrera sòlida amb exposicions destacades, com la presentada recentment a Es Baluard Museu».
La inauguració es celebrarà el pròxim divendres 20 de març a les 19.00 h a la Casa de Cultura Ses Cases Noves de Santanyí.
L’exposició romandrà oberta al públic fins al dissabte 2 de maig de 2026.


- Ha comenzado la temporada turística en Cala Varques de Manacor, el catalán que monta cada año el chiringuito ilegal ya ha tomado posesión del camino y del arenal de la playa
- Más de medio millar de personas (543 para ser exactos) han participado en la Jornada de Paellas de Porto Cristo (Manacor), celebrada en el Paseo de la Sirena, hoy 1 de mayo de 2026
- El PP denuncia el grave impacto asistencial de la huelga contra Sánchez que acumula más de 62.000 cancelaciones en Balears
- Ossifar ha presentat "No m'agrada es reguetón” avui matí a El Corte Inglés
- Opinión: “Últimamente, Manacor se parece más a un plató de cine barato, donde los vecinos somos figurantes sin derechos, que a aquel pueblo de calma y respeto que solíamos ser”
- El Consell de Mallorca celebra la III Feria Artesana de Primavera en Campos, la cita será el domingo 10 de mayo en la calle Convent, reunirá a artesanos y artesanas acreditados
- L'Ajuntament de Son Servera ha aprovat una nova ordenança municipal que regula l'estacionament de vehicles en diverses zones del municipi amb l'objectiu de millorar la mobilitat
- Inicio expediente para renovación juez de paz titular y sustituto en el municipio de Petra, se abre un periodo de 21 días, durante los cuales, las personas interesadas que lo digan al alcalde
- Constituida la junta que organizará los actos en homenaje al sacerdote manacorí Juan Pascual Massanet (1872-1953), cuidó de los oratorios de Son Barba, Son Mesquida, s’Hospitalet y Rafal Pudent
- L’Ajuntament de Santanyí convoca el XIV Premi Vila de Santanyí Francisco Bernareggi d'Arts Visuals











































