
ajsantanyi.net 18/07/2026 - 18:55:37 | ![]() ![]() |

Santanyí dona el sus a les festes de Sant Jaume 2026 amb un multitudinari pregó a càrrec de Xavier López
Santanyí ja està oficialment en festes. Ahir vespre, el municipi va donar el sus a les esperades Festes de Sant Jaume 2026 amb la celebració del tradicional pregó, que enguany va anar a càrrec de Xavier López en un acte que va omplir de germanor i sentiment la Placeta de la Constitució.
La celebració va començar ben viva i festiva des de les portes del consistori. Les autoritats locals, acompanyades pels gegants Bernat Cinclaus i Maria Ramis i el ritme dels xeremiers de Santanyí, varen escortar el pregoner en una cercavila molt participativa fins al lloc de l'acte. Durant el pregó, la música també va tenir un paper protagonista gràcies a les actuacions d'Aina i Paula Xamena Klein, que varen posar una nota melòdica molt especial a la vetlada.
El regidor de festes, Joan Gaspar Aguiló, va expressar la seva satisfacció per l'arrencada d'aquestes dates tan assenyalades: "El pregó d'enguany ha estat el punt de partida perfecte per a unes festes que volem que arribin a tothom. Veure la Placeta de la Constitució plena de veïnats compartint aquest primer vespre ens demostra les ganes que tenim de viure Sant Jaume al carrer. Des de l'Ajuntament convidam a petits i grans a sumar-se a tots els actes que hem preparat amb tanta il·lusió per gaudir junts de la nostra bauxa i les nostres tradicions."
Des de l’Ajuntament de Santanyí s'ha volgut agrair públicament la implicació de totes les persones, col·lectius i voluntaris que varen fer possible l'organització de l'esdeveniment, així com a tots els assistents que varen voler compartir l'inici d'aquestes festes patronals.


- El Voleibol Manacor empieza a sentirse de nuevo protagonista de la Superliga masculina. Ganó ayer al Cisneros La Laguna 3-1. Con los parciales: 23-25, 25-20, 25-20, 25-23, una versión que gustó a la grada
- El Consell de Mallorca presenta en Londres un modelo turístico responsable, seguro y que apuesta por el invierno
- El Consell de Mallorca recibe un millón de euros de la Unión Europea y del Ministerio para instalar 18 paneles informativos.
- Final de locura para sostener el pleno de victorias (4-3)
- Domingo 1 de noviembre el escritor portugués Gonçalo M. Tavares recibirá el Premio Formentor de las Letras 2026 en el prestigioso Hotel del Port de Pollença en Mallorca a las 20:00 horas, dotado con 50.000 €
- Patis Oberts incorpora entre els seus espais el CEIP Molí d’en Xema. Simó Ballester: 3.931 usuaris al llarg de l’any. Es Canyar: 3.836. Mitjà de Mar: 3.973 usuaris. Jaume Vidal: 4.710 usuaris (Manacor, Porto Cristo)
- El Tendedero: IV Jornades de Prevenció i Intervenció Comunitària en el Auditori de Porreres; Movilización ayer en la plaza de España de Palma; Mallorca gestionará 113,8 millones de € de los fondos ITS
- El Servicio de Limpieza del Litoral retira 34,2 toneladas de residuos de las costas de las Baleares durante la temporada 2026. El plástico y la madera líderes, con 15.851 y 12.545 kilos, respectivamente
- Felanitx 3 proyectos: Urbanización de su Punta hasta la EBAR del Camp Roig de Portocolom; Actualizado del alcantarillado; Agua potable, residuales y pluviales, de una parte de la C/de sus Eras
- El IQPIB ofrece 100 plazas para habilitar a profesionales como asesores y evaluadores de competencias profesionales. El plazo de inscripción es del 2 al 8 de noviembre de 2026












































