
AGENCIA MANACORNOTICIAS 22/01/2026 - 12:00:22 | ![]() ![]() |

![]() | És entendre que el progrés no sempre consisteix a construir més, sinó a saber retirar allò que mai no hauria d’haver estat allà», ha explicat la batlessa. |
Felanitx presenta a FITUR una nova marca basada en l’autenticitat, la sostenibilitat i la gestió intel·ligent del territori. El regidor de Turisme Toni Peña i la batlessa Catalina Soler han estat present a la gran fira turística de Madrid. En un context turístic cada vegada més homogeni, Felanitx fa una passa endavant i presenta una nova marca que va més enllà d’una simple identitat visual. Es tracta d’una aposta estratègica per explicar una manera pròpia d’entendre el territori, el turisme i el futur, basada en l’autenticitat, la sostenibilitat i la coherència entre discurs i acció.
La presentació s’ha fet en el marc de Fitur, un dels principals aparadors del turisme internacional. Tal com ha destacat la batlessa de Felanitx, Catalina Soler «avui no venim només a mostrar les nostres excel·lències geogràfiques, sinó sobretot a compartir una visió estratègica i valenta del turisme del futur. En un món cada vegada més globalitzat i homogeni, el veritable luxe és l’autenticitat… i també el compromís».
La nova identitat de Felanitx neix precisament d’aquesta convicció. El nou logotip i el relat que l’acompanya volen reflectir la pluralitat del municipi. «No és un mer exercici estètic, sinó un símbol que reflecteix fidelment la riquesa i la diversitat del nostre municipi. Felanitx és un mosaic d’històries, cultures i paisatges que avui projecten una visió compartida i valenta cap al futur», ha assenyalat la batlessa.
En aquest sentit, el regidor de Turisme, Toni Peña, ha explicat que «el logotip principal de la marca turística de Felanitx s’ha dissenyat per posar en valor tant la identitat global del destí com la singularitat de cadascun dels nuclis de població». Segons Peña, la nova marca permet reconèixer la unitat del municipi sense renunciar a la personalitat pròpia de cada indret. Recordem que el municipi l’intengren un total d’onze nuclis de població.
Pel que fa a la identitat visual, el regidor ha detallat que «la selecció de colors s’inspira en les tonalitats de les cases de pescadors de Portocolom i en els paisatges del municipi», i ha destacat que la combinació de tons mediterranis, càlids i frescos «reforça l’autenticitat de la marca i el seu vincle amb la història, la cultura i l’entorn natural de Felanitx».
Així, el blau mediterrani evoca la mar i la identitat costanera del municipi; el blanc calcari representa la llum i l’arquitectura tradicional; l’ocre terrós connecta amb la terra i la tradició rural; el verd suggereix vitalitat, paisatge i natura, i el vermell aporta dinamisme i energia, reflectint el caràcter i la passió de Felanitx.
Amb aquesta nova marca, Felanitx es projecta com un destí intel·ligent, on la tecnologia es posa al servei de la identitat i de la gestió responsable del territori. En paraules de la batlessa, «la tecnologia ens permet conèixer la petjada de qui ens visita per assegurar que la nostra herència, des de les vinyes fins al patrimoni arquitectònic i natural, es mantengui intacta per a les generacions futures».
Aquesta aposta es concreta en el desplegament d’eines digitals i informatives que connecten el visitant amb el municipi d’una manera més conscient i respectuosa, fomentant el descobriment pausat i evitant la saturació. «Tecnologia i sostenibilitat avancen juntes en un model que no és un eslògan, sinó un compromís real amb el territori, el litoral i l’economia local», ha remarcat la batlessa.
Carretera, fets. Felanitx defensa un model de turisme que no només consumeix paisatge, sinó que l’entén i el valora. «Cercam un visitant conscient, que es submergeixi en la nostra cultura i entengui que la protecció de l’entorn és una responsabilitat compartida. Avançar cap a la sostenibilitat és, en definitiva, garantir que Felanitx continuï sent Felanitx», ha afirmat, tot convidant a descobrir aquesta transformació a través de l’App “Felanitx” i del web visitfelanitx.es.
Aquest relat es reforça amb actuacions concretes. Un dels exemples més destacats és la transformació de s’Arenal de Portocolom, amb l’eliminació de la carretera situada just darrere la platja. «Eliminar una carretera al costat d’una platja no és només una obra d’infraestructura; és una declaració de principis. És entendre que el progrés no sempre consisteix a construir més, sinó a saber retirar allò que mai no hauria d’haver estat allà», ha explicat la batlessa.
Aquesta actuació, juntament amb la reforma integral de les tradicionals barraques de Portocolom, simbolitza un canvi profund de paradigma i una aposta clara per recuperar espai per al paisatge, la natura, les persones i la mar. «Intervenir amb sensibilitat, pensar en el llarg termini i cuidar el llegat és el model que defensam. Perquè el futur del turisme serà sostenible i intel·ligent… o simplement no serà. I a Felanitx, aquest futur ja ha començat», ha conclòs Soler.


- Coalició Per Mallorca s’oposa frontalment a la regularització massiva de 500.000 immigrants i alerta d'un "col·lapse social"
- Opinión: Importante conservar la pasarela de madera (o de hormigón) a ras del suelo de la arena de S'Illot (Manacor) después de las tormentas que han sucedido porque nos costó 16.720 € más el IVA
- EPA: el paro anual baja un -2,48% en Baleares durante el cuarto trimestre de 2025 situándose en el 7,8% de la población activa al cierre de 2025
- L’Encesa de Torres, Talaies i Talaiots celebra el seu desè aniversari amb la presentació d’un mapa interactiu
- CaixaBank y Yes With Cancer renuevan el programa «Muévete con la salud mental», del Hospital de Inca, 70 usuarios de la Unidad ya han participado, con trastorno límite de la personalidad (TLP)
- Inca: Sa Quarera Centre d’Art acull l’exposició “Quino en la música” fins al 21 de març, «Aquesta és una invitació per conèixer a Quino i Guille Lavado, músic i nebot de l’autor, 100 tires i dibuixos originals
- El Consell de Mallorca en Madrid Fusión: un territorio que se vive y se saborea
- El número de interesados que compiten por cada vivienda en alquiler crece un 14% en 2025
- Educació saca a licitación la redacción del proyecto para la ampliación del IES Llorenç Garcies i Font en Artà, obras que disponen de un importe inicial estimado de 2.779.947 euros
- Otorgar la autorización administrativa previa del parque fotovoltaico Sa Coveta en Sant Llorenç, promovido por Energia Neta Mallorca, SL en 17.116 m2. Con 3.648 paneles


























Sí
No




















