
fonsmallorqui.org 11/06/2026 - 12:45:02 | ![]() ![]() |

Cités Unies Liban visita Mallorca per reforçar la cooperació entre municipis
La visita, impulsada pel Fons Mallorquí, ha inclòs reunions institucionals, activitats obertes a la ciutadania i espais d'intercanvi sobre desenvolupament local, cohesió social i gestió de l'aigua
El Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació ha organitzat la visita a Mallorca de Houda Odeimi, responsable de Desenvolupament i Coordinació de Cités Unies Liban, i de Béchir Odeimi, president de l'entitat, la xarxa que agrupa municipis i federacions de municipis del Líban. La visita ha servit per donar a conèixer la realitat que afronten els municipis libanesos en un context marcat pels conflictes a la regió, així com per reforçar els vincles entre els governs locals de Mallorca i del Líban, una tasca que impulsa el Fons des de fa anys.
Durant la seva estada, Houda Odeimi ha participat a la xerrada «Líban: arrels que resisteixen», a Bunyola, sobre el paper dels municipis com a agents de pau en territoris afectats per conflictes. D’altra banda, Odeimi ha pogut explicar la situació del Líban a la taula rodona «L'aigua a la Mediterrània», celebrada a Ca n'Oleo, juntament amb el director general de Recursos Hídrics del Govern de les Illes Balears, Joan Calafat; el catedràtic de Geografia de la Universitat de les Illes Balears, Celso García; i el batle d’Alaró i vocal del Fons Mallorquí, Llorenç Perelló. La sessió va permetre compartir experiències entre Mallorca i el Líban sobre la gestió dels recursos hídrics davant reptes comuns com la sequera, el canvi climàtic o la pressió sobre l’aigua.
La delegació també ha mantingut reunions de treball amb responsables de l'Ajuntament de Palma, entre elles la directora general d'Interculturalitat i Comunitats, Àngels Dueñas, i la directora tècnica de l’Àrea de Gent Gran i Interculturalitat, Jerònia Arbona; amb la batlessa d'Algaida, Margalida Fullana, personal tècnic municipal i representants de la societat civil; i amb el conseller de Presidència del Consell de Mallorca, Toni Fuster, i la presidenta del Fons Mallorquí i batlessa de Bunyola, Maria Antònia Serralta.
A més, la visita ha permès fer difusió i seguiment dels projectes que el Fons Mallorquí impulsa amb Cités Unies Liban. Entre aquests destaca el projecte de promoció de l'educació i la inclusió social de joves i dones a la regió de Chouf Soueijani, que ha contribuït a crear oportunitats formatives i laborals mitjançant la posada en marxa d'un obrador comunitari i altres iniciatives d'inserció socioeconòmica.
La presidenta del Fons Mallorquí, Maria Antònia Serralta, ha destacat que aquestes trobades “permeten conèixer de primera mà la realitat dels territoris amb els quals cooperam”. En aquest sentit, ha subratllat la importància de mantenir “espais d'intercanvi entre governs locals que comparteixen reptes i experiències molt diverses, però que, a la vegada, poden generar aprenentatges compartits”.
Amb aquesta visita, el Fons Mallorquí continua apostant per la cooperació municipalista i pel treball en xarxa entre municipis com a eina per impulsar el desenvolupament local i la cohesió social.


- Cap Vermell Grand Hotel presenta en Palma su equipo para la Copa del Rey de Vela
- Domingo 2 de agosto a las 20 horas inauguración de la exposición "Alma Mediterránea" en Sineu. Podrá visitarse del (2 al 21). Dirección artística: Gelabert Niell. Pregón a las 20:30h Amador Camps Niell
- Modificación presupuestaria en Manacor hay 15 días hábiles desde hoy sábado 1 de agosto para presentar reclamaciones y observaciones ante el Pleno del Ayuntamiento, registro general local
- El Consell de Mallorca abre este domingo el periodo declarado de emergencia cinegética que permite cazar palomas y palomas torcaces, dentro de los cotos durante un periodo extraordinario del 2 al 30
- L'Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar ha instal·lat un nou sistema de videovigilància als principals punts d'entrada i sortida del nucli urbà, reforça la seguretat als accessos
- Opinión: Pep Ribas Ribas en calidad de socio nº 4 de la S.D. Portmany, en éste escrito presento la impugnación de las dos asambleas convocadas para el sábado 1 de agosto 2026
- UMBERT presenta “El Goig” ft. Suasi i Joan Muntaner (Xanguito)
- Coalició per Mallorca reclama que la UE estudiï sancions contra Mohammed VI
- IMPULSA IGUALTAT Illes Balears anuncia la puesta en marcha un podcast sobre discapacidad
- Alexander Zverev regresa a la Rafa Nadal Academy para preparar el US Open: “Espero mostrar mi mejor tenis allí"












































