
AGENCIA MANACORNOTICIAS 04/09/2026 - 12:58:06 | ![]() ![]() |

![]() | Coalició per Mallorca considera especialment greu que aquesta informació surti ara a la llum, després de mesos advertint de la consolidació de la ruta marítima entre Algèria i les Balears |
COALICIÓ PER MALLORCA EXIGEIX EXPLICACIONS AL GOVERN D'ESPANYA PER NO HAVER ACTUAT DAVANT L’ALERTA D’ARRIBADES MASSIVES A BALEARS. «Si Madrid sabia que Balears estava en risc i no va actuar, que ens doni les competències i els recursos per poder-nos protegir». Coalició per Mallorca exigeix explicacions al Govern d’Espanya després que Pedro Sánchez hagi reconegut que l’Estat disposava d’una alerta policial de risc alt d’arribades marítimes a les Illes Balears. La formació reclama saber des de quan tenia aquesta informació, quins responsables polítics la coneixien i, sobretot, quines mesures es varen adoptar davant aquesta situació.
Coalició per Mallorca considera especialment greu que aquesta informació surti ara a la llum, després de mesos advertint de la consolidació de la ruta marítima entre Algèria i les Balears. La formació ja havia denunciat al Consell de Mallorca la manca d’actuació de Frontex a les Illes i havia reclamat reiteradament que el Govern espanyol fes les passes necessàries per activar-ne la intervenció.
El candidat a la prsidència de les Illes Balears per Coalició per Mallorca, Pere Sánchez, considera que les explicacions del Govern espanyol són imprescindibles: «Pedro Sánchez ha d’explicar què sabia, des de quan ho sabia i, sobretot, què va fer. Si l’Estat tenia damunt la taula una alerta policial de risc alt que afectava Balears i no va activar tots els mecanismes disponibles, estam davant una irresponsabilitat política de primer ordre.»
La formació mallorquinista reclama l’activació de Frontex a la ruta algeriana, el reforç dels mitjans humans i materials destinats a la vigilància marítima i policial, una actuació decidida contra les xarxes de tràfic de persones i una política diplomàtica efectiva amb Algèria orientada a reduir les sortides d’embarcacions cap a les Illes.
«Fa temps que advertim que la ruta entre Algèria i les Balears està consolidada. Ara sabem, a més, que existia una alerta policial de risc alt. El Govern d’Espanya no pot mirar cap a una altra banda ni limitar-se a explicar el problema quan ja el tenim damunt. Ha d’explicar per què no es varen prendre totes les mesures necessàries», afirma Sánchez.
Per a Coalició per Mallorca, aquest episodi evidencia també un problema de fons: Mallorca continua depenent de decisions adoptades a Madrid davant una realitat directament condicionada per la insularitat, la situació geogràfica i la limitada capacitat territorial de les Illes.
«Som un territori insular, limitat i especialment vulnerable. No podem continuar depenent exclusivament de decisions preses a gairebé 1.000 quilòmetres de distància i comprovar que, quan arriba el moment d’actuar, Madrid ho fa tard o de manera incompetent», assenyala Pere Sánchez.
Per aquest motiu, Coalició per Mallorca reclama avançar perquè les Illes Balears puguin assumir competències en matèria d’immigració dins el marc jurídic corresponent i, especialment, disposar dels recursos, mitjans i instruments necessaris per tenir capacitat real d’intervenció, planificació i coordinació.
«Si Madrid no és capaç de gestionar adequadament una frontera situada a gairebé 1.000 quilòmetres, que ens doni les competències i els recursos. Mallorca no pot continuar pagant les conseqüències de la falta de previsió i de la incompetència del Govern d’Espanya», conclou Pere Sánchez.
Coalició per Mallorca exigeix al Govern espanyol que faci pública la data exacta en què va tenir coneixement de l’alerta, quins organismes i responsables polítics varen ser informats, per què no se’n va traslladar adequadament l’abast a les institucions de les Illes Balears i quines actuacions concretes es varen posar en marxa. La formació també reclama saber per què no s’ha impulsat fins ara el desplegament de Frontex a la ruta algeriana i quins reforços policials i de vigilància marítima té previst desplegar l’Estat davant aquesta situació.
La presidenta Prohens exige explicaciones al Gobierno de España ante las alertas sobre el riesgo de entradas masivas de inmigración irregular en las Illes Balears. El Govern de les Illes Balears solicitará por todos los canales formales información sobre estas alertas y sobre la información de la que dispone el Gobierno de España en relación con la seguridad de las Islas
«Consideramos muy grave la ocultación de una información tan sensible al Govern de les Illes Balears». Prohens ha vuelto a reclamar un plan específico para las Illes Balears, el refuerzo extraordinario de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado y la activación de Frontex con medios permanentes
La presidenta del Govern de les Illes Balears, Margalida Prohens, ha comparecido este viernes para exigir explicaciones al Gobierno de España ante la trascendencia y relevancia de las informaciones conocidas en las últimas horas sobre la existencia de alertas relacionadas con el riesgo de entradas masivas de inmigración irregular y que afectan a las Illes Balears.
Prohens ha advertido que se trata de una cuestión que trasciende y va más allá del debate político autonómico porque afecta directamente a la protección y el control de las fronteras y a la seguridad de los ciudadanos de las Illes. En este sentido, la presidenta ha anunciado que el Govern solicitará, a través de todos los canales formales, información sobre estas alertas y sobre toda la información de la que dispone el Gobierno de España en relación con la seguridad de las Illes Balears.
Asimismo, exigirá explicaciones sobre los motivos por los que el Govern autonómico no había sido previamente informado, con la transparencia y desde la responsabilidad y lealtad institucional que debería requerir una cuestión como la protección y el control de nuestras fronteras y la seguridad de los ciudadanos. Prohens también ha anunciado que el Govern reclamará saber cuál ha sido la respuesta del Ejecutivo central desde que tuvo conocimiento de estas alertas y qué actuaciones se han adoptado para prevenir los riesgos advertidos.
«¿Qué medios se han reforzado y puesto a disposición para tener capacidad de respuesta ante este “alto riesgo”?», ha insistido. Ante esta situación, la presidenta ha vuelto a reclamar al Gobierno de España un plan específico para dar respuesta a esta situación extraordinaria en las Illes Balears y prevenir y evitar que puedan producirse las situaciones de riesgo sobre las que se ha alertado. Además, ha exigido el refuerzo y la dotación de medios humanos y materiales suficientes y extraordinarios de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado en las Illes Balears para reforzar el control y la protección de las fronteras marítimas.
La presidenta ha reiterado también la petición de que el Gobierno de España solicite a Europa la activación de Frontex con medios permanentes en la frontera marítima de las Illes Balears, una reclamación que considera ahora «más que nunca inaplazable» ante una cuestión que afecta a la seguridad de la Comunidad. «No podemos esperar a gestionar estas crisis y estas situaciones una vez se han producido», ha asegurado Prohens. La presidenta ha defendido que esta cuestión trasciende el debate autonómico, ideológico o partidista y ha confiado en encontrar la unidad de todas las fuerzas políticas de las Illes Balears en la defensa de la seguridad nacional y de los ciudadanos de la Comunidad.
Prohens ha reiterado la disposición del Govern a colaborar con el resto de instituciones en todo aquello que esté dentro del marco de sus competencias. «Si es para proteger nuestras fronteras, si es para garantizar la seguridad de nuestras islas, el Govern de les Illes Balears siempre estará con la mano tendida», ha dicho. A lo que ha añadido: «Si se nos oculta información, si no se actúa, si se mira hacia otro lado mientras está en riesgo la seguridad de nuestros ciudadanos, nos encontrarán enfrente, defendiendo a los ciudadanos de estas islas, defendiendo a la gente de aquí».


- Emprenden acciones legales contra el acuerdo del Consell de Mallorca y el Govern. Los informes de la Fundació Teatre Principal d'Inca consideran ilegal el procedimiento aprobado para seleccionar la nueva dirección del teatro
- El Govern impulsa la reforma integral de la estación de Petra con una inversión de 4,7 millones de €. La intervención incluye una planta fotovoltaica para autoconsumo, plazo de ejecución 10 meses
- Coalició per Mallorca exigeix explicacions al Govern d’Espanya després que Pedro Sánchez hagi reconegut que l’Estat disposava d’una alerta policial de risc alt d’arribades marítimes a les Illes Balears
- 16 funcionarios toman posesión de su cargo en el Consell de Mallorca después de 20 años sin oposiciones
- El GOB reclama més ambició perquè la Llei del Litoral posi límits reals a la pressió sobre la costa
- VOX EXIGE PROTEGER LA IDENTIDAD Y LA SEGURIDAD DE LOS POLICÍAS QUE REALIZAN LABORES DE INFILTRACIÓN EN MALLORCA
- 39 ANIVERSARIO DE PROJECTE HOME BALEARS
- 12 personas de origen magrebí han sido interceptadas este viernes de madrugada tras llegar en patera al puerto de la Colònia de Sant Jordi, en Ses Salines, son ya 265 embarcaciones con 4.946 inmigrantes en 8 meses
- El creixement poblacional i la massificació turística porten les depuradores de les Illes Balears al límit de la seva capacitat
- El presidente Galmés asiste al primer acto con motivo de la Diada de Mallorca

























Sí
No


















