
ajuscrabble.cat 01/12/2025 - 11:37:15 | ![]() ![]() |

Xisco Truyols, nou campió del món de Scrabble Duplicat en català
El secundaren en el podi Carles Cassanyes i Martí Roé. El V Campionat Mundial de Scrabble Duplicat en català es va disputar dissabte de forma simultània a Manacor i Sabadell
Amb un 93 per cent dels punts possibles a les dues partides, Xisco Truyols, del Club Scrabble Manacor es va proclamar dissabte campió del món de Scrabble Duplicat en català en la cinquena edició d'aquesta competició que va tenir lloc com és costum des dels seus inicis en dues seus simultànies, enguany a Manacor i a Sabadell.
La partida del matí ja va definir qui seria el gran dominador de la jornada. Xisco Truyols va cloure la matinal amb un percentatge mai vist del 97 per cent dels punts possibles. Només un altre jugador, Joaquim Roé, debutant en un mundial duplicat, aconseguí passar del 90 per cent al matí, amb un 92 per cent. Quatre jugadors més els perseguien amb dues dècimes de diferència entre ells: Carles Cassanyes (89), Martí Roé (89), Lluís de Yzaguirre (88) i Jordi Plana (87). De les disset tirades de la partida matinal tretze foren superiors a 50 punts, i d'aquestes, quatre varen ser Scrabbles.
La partida de l'horabaixa va tenir un desenvolupament semblant, però aquesta vegada el rendiment del campió va davallar una mica. Xisco Truyols va tancar les 19 jugades amb un percentatge final del 89 per cent. Aquesta segona partida va ser molt més exigent, i així com a la partida del matí 15 jugadors havien acabat per sobre del 80 per cent, l'horabaixa només quatre ho aconseguiren: el mateix Xisco Truyols, Martí Roé, Carles Cassanyes i Antoni Riera.
Així doncs, una vegada fets els càlculs de percentatges i posicions en les dues partides, Xisco Truyols es va proclamar campió amb un percentatge del 93,27 per cent. La segona posició del podi va ser per a Carles Cassanyes (bicampió del món en la modalitat clàssica) amb un 85,98 per cent dels punts possibles. Tercer va ser Martí Roé, amb un 85,89. Els seguiren Joaquim Roé, Antoni Riera, Lluís de Yzaguirre, Jordi Plana i Marta Rovira.
A banda del podi, també es donaren guardons als millors debutants a cada seu: Manuel Granados a Sabadell i Maria Magdalena Matamalas a Manacor. Xisco Truyols es va endur els trofeus de guanyador de les dues partides a la seu manacorina. Mentre que a Sabadell Joaquim Roé guanyava la del matí i Martí Roé la de l'horabaixa. Lluís de Yzaguirre i Antoni Riera s'endugueren els trofeus als jugadors amb més jugades màximes a les respetives seus.
Divuit participants al Principat i quinze a Mallorca completaren una participació de 33 jugadors, que és una mica més alta que la que hi hagué fa dos anys a la quarta edició. Entre els participants hi havia els dos darrers campions del món de Scrabble Duplicat en Català, Antoni Riera i Lluís de Yzaguirre (que a més acumula un total de tres podis), Carles Cassanyes (amb tres podis acumulats) i el mateix Xisco Truyols (que l'any passat ja va ser tercer).
Al lliurament de premis hi va ser present Enric Borràs, responsable de la nova versió del joc de l'Scrabble en Català, que va donar un joc al campió de cada seu i va mostrar la seva satisfacció per poder haver recuperat l'edició del joc en la nostra llengua.
El campionat, organitzat per l'Associació de Jugadors de Scrabble en Català (AJUSC), ha comptat amb la col·laboració dels ajuntaments de Manacor i de Sabadell, que han cedit els espais municipals de l'Escola Municipal de Mallorquí i de Cal Balsach respectivament.


- Presentan 1.213 nuevas viviendas públicas para residentes: (34) en Maria; Petra (16), Manacor (15), Sant Llorenç (15, en Cala Millor), Capdepera (15), Artà (12), Felanitx (8), Sineu (4) y Sant Joan (3)
- VOX EXIGE ANALIZAR EL ORIGEN Y ANTECEDENTES DE LOS AGRESORES PARA COMBATIR LA VIOLENCIA DE FORMA EFECTIVA
- VOX PROPONE UNA REFORMA FISCAL INTEGRAL, CUOTA CERO Y BONIFICACIONES DEL 100% A LA CONTRATACIÓN PARA SALVAR A LOS AUTÓNOMOS
- El presupuesto de Turismo en el Consell de Mallorca se sitúa en 20,6 millones con el objetivo de consolidar e impulsar aún más la lucha contra la oferta ilegal
- El PP reclama a PSOE y Vox que antepongan los intereses de Balears a las estrategias nacionales de Sánchez y Abascal
- En marxa la 9a edició del Concurs de Mostradors “Viu Nadal al Terme de Santanyí”
- Xisco Truyols, nou campió del món de Scrabble Duplicat en català
- La OCB Manacor organitza la conferència "L'antisemitisme contemporani a Mallorca i les seves repercussions en la comunitat xueta", a càrrec de la doctora Laura Miró Bonnín, a Ca na Vallespina
- Opinión: Los políticos que nos gobiernan aquí tendrían que seguir el ejemplo de los nórdicos e intentar desplazarse diariamente con el transporte público que nos ofrecen a los ciudadanos
- La pintora Ana Mascaró Vives emocionó al numeroso público que asistió al S'Agrícola Manacor con motivo de la presentación de su biografía, un libro muy íntimo y especial










































