
AGENCIA MANACORNOTICIAS 23/06/2026 - 10:24:33 | ![]() ![]() |

![]() | La campanya neix en un context marcat per un increment molt significatiu dels consums d'aigua registrats durant les darreres setmanes en diversos municipis del Pla |
LA MANCOMUNITAT PLA DE MALLORCA IMPULSA LA CAMPANYA "SENSE AIGUA, NO HI HA PLA" DAVANT L'INCREMENT DEL CONSUM D'AIGUA ALS MUNICIPIS DEL TERRITORI. La Mancomunitat Pla de Mallorca ha posat en marxa la campanya de sensibilització "Sense aigua, no hi ha Pla", una iniciativa destinada a fomentar l'estalvi d'aigua i conscienciar la ciutadania sobre la importància de protegir els aqüífers que abasteixen els municipis de la comarca.
La campanya neix en un context marcat per un increment molt significatiu dels consums d'aigua registrats durant les darreres setmanes en diversos municipis del Pla. Les dades de seguiment dels serveis municipals han detectat episodis de consum extraordinari que han arribat a superar àmpliament la capacitat de producció habitual dels pous d'abastiment.
Aquesta situació ha provocat una pressió creixent sobre els aqüífers subterranis, la principal font d'aigua dels municipis del Pla de Mallorca. Els informes tècnics també han constatat una disminució dels nivells d'aigua en alguns pous i una reducció de la seva capacitat de producció, fet que reforça la necessitat d'actuar amb responsabilitat i anticipació.
La campanya "Sense aigua, no hi ha Pla" vol fer visible una realitat sovint desconeguda: l'aigua que arriba a les llars, als negocis i als serveis municipals prové dels aqüífers que hi ha sota el nostre territori. Es tracta d'un recurs limitat que necessita temps per recuperar-se i que és essencial per garantir el subministrament present i futur.
A través de diverses publicacions informatives a les xarxes socials, la campanya explica de manera clara i visual conceptes com la capacitat dels pous, l'evolució dels nivells dels aqüífers, els efectes dels consums punta o la importància de reduir els usos no imprescindibles de l'aigua. La iniciativa inclou també el "Repte dels 100 litres", una acció participativa que convida la població a reflexionar sobre els seus hàbits quotidians i a adoptar petites mesures d'estalvi que, sumades, poden generar un impacte positiu significatiu. Des de la Mancomunitat Pla de Mallorca es fa una crida a la col·laboració de tota la ciutadania per contribuir a reduir els consums no essencials durant els mesos d'estiu i garantir així la sostenibilitat dels recursos hídrics del territori. Perquè, sense aigua, no hi ha Pla.


- Domingo 28 de junio a partir de las 18:30h en el Paseo de la Sirena de Porto Cristo gala festival de las Artes Marciales de Manacor y comarca con Reido Es Port, Karate Jesús Lara y Renshinkan
- COFAREMA celebró su 50 aniversario con un acto muy emotivo en el Club Náutico de Porto Cristo. Xisco Mateu, hizo un repaso de lo que ha sido la vida de la empresa, el crecimiento
- La Mancomunitat Pla ha posat en marxa la campanya de sensibilització "Sense aigua, no hi ha Pla", una iniciativa destinada a fomentar l'estalvi d'aigua i conscienciar la ciutadania sobre la importància
- Adrià Mayordomo: Podem gaudir d’una instalació d’art contemporani en majúscules aquí a Manacor a s’Agrícola fins el 19 de Juliol, lliure de qualsevol voluntat descriptiva o narrativa
- Más de 100 jóvenes descubren la Tramuntana con «Joves a la Serra» del Consell de Mallorca
- Nebrija Mallorca celebra con éxito su primera sesión informativa para el Grado en Enfermería en el Hospital Parque Llevant
- El Campus de Verano de la Fundació Miquel Jaume arranca una nueva edición
- El Govern finaliza las obras de rehabilitación del muelle y del paseo des Cap des Toll en el puerto de Porto Cristo, ha supuesto una inversión de 1,1 millones de euros
- Coalició PER MALLORCA exigeix la compareixença del president del Consell pel cas Bestard
- Portopetro dona el sus a les Festes de Sant Joan amb el pregó, música i un cap de setmana ple d'activitats
1

























Sí
No


















